שתף
שלח לחבר
אימייל
אם תחשבו שאין לכם כוח, תרגישו שאין לכם כוח ותתנהלו כמו אדם בלי כוח, ואם תחשבו שאתם חזקים, תרגישו חזקים ותתנהגו כמו אדם חזק. אם תחשבו שאתם ביישניים, תרגישו ביישניים ותתנהגו כמו אדם ביישן, ואם תחשבו שאתם אמיצים, תרגישו אמיצים ותתנהגו כמו אדם אמיץ. אנחנו מה שאנחנו חושבים על עצמנו....

דימוי עצמי חיוביאם תחשבו שאין לכם כוח, תרגישו שאין לכם כוח ותתנהלו כמו אדם בלי כוח, ואם תחשבו שאתם חזקים, תרגישו חזקים ותתנהגו כמו אדם חזק.

אם תחשבו שאתם ביישניים, תרגישו ביישניים ותתנהגו כמו אדם ביישן, ואם תחשבו שאתם אמיצים, תרגישו אמיצים ותתנהגו כמו אדם אמיץ.

אנחנו מה שאנחנו חושבים על עצמנו. אז אם אתם שואלים את עצמכם לפעמים מה הסיבה שאדם עושה דברים שפוגעים ביחסים שלו או בעבודה שלו או באיכות חייו, תמצאו את התשובה במה שהוא חושב על עצמו.

או במילים אחרות, חפשו את התשובה בדימוי העצמי השלילי או החיובי שלו.

אז למה דימוי עצמי חיובי חשוב כל כך?

כשהדימוי העצמי שלנו שלילי אנחנו לא נותנים הרבה ליחסים, כי אנחנו חושבים שאין לנו מה לתת. ואם אנחנו חושבים שאין לנו מה לתת, באמת לא יהיה לנו מה לתת.

לכן דימוי עצמי חיובי הוא לא בגדר מותרות, הוא בגדר חובה. אנחנו חייבים שיהיה לנו דימוי עצמי חיובי אם אנחנו רוצים להצליח בחיינו. כי רק אם דימוי עצמי חיובי אנחנו מרגישים שיש לנו מה לתת לחיים, ומה לתת לסובבים אותנו, ומה לתת לעצמנו.

איך נדע אם יש לנו דימוי עצמי חיובי או שלילי? זה פשוט: כל דבר שאנחנו חושבים ומרגישים ועושים מבטא דימוי עצמי חיובי או שלילי.

דימוי עצמי שלילי מגלה את עצמו בדרכים רבות: בבחירת בן זוג שיתסכל אותנו או שלא ירצה להתחייב, במערכת יחסים רצופה בכאב, בקריירה שלעולם לא מגיעה למשהו משמעותי, ברעיונות גדולים שגוועים בטרם נולדו, בהתמכרויות והרגלי חיים הרסניים, בחלומות שלעולם לא מתגשמים, בחרדתיות ודיכאון שעוצרים את החיים, ברעב לאהבה ותשומת לב שלא ניתן לסיפוק.

בקיצור, דימוי עצמי שלילי מגלה את עצמו בכל רצף של תבוסות וכישלונות וחוסר סיפוק.

איך לפתח דימוי עצמי חיובי

ושלא תהיה טעות: אדם בעל דימוי עצמי חיובי חשוף גם הוא לקשיים ובעיות, לכישלונות ולהפסדים, בדיוק כמו אדם בעל דימוי עצמי שלילי. ההבדל הוא בכך שהוא יחזיר את עצמו הרבה יותר מהר למסלול חיים יצירתי ומספק.

ושיהיה ברור גם זה: דימוי עצמי חיובי לא נוצר מאליו ולא מתפתח מעצמו. זאת עבודה שאנחנו צריכים לעשות בעצמנו יום יום ושעה שעה, והיא מתנהלת בשני מסלולים:

במסלול הראשון אנחנו מטפחים דימוי עצמי חיובי בזמנים הכי טובים שלנו. אלה זמנים של הצלחות והישגים שבהם עלינו לחזור ולומר לעצמנו: "כל הכבוד לי. התאמצתי, התגברתי, התמודדתי, התמדתי, לא התעצלתי, לא ויתרתי לעצמי, זכרתי מה חשוב לי, הוכחתי לעצמי שאני יכול".

במסלול השני אנחנו מטפחים דימוי עצמי חיובי בזמנים הכי קשים שלנו. אלה זמנים של בעיות וקשיים שבהם עלינו לחזור ולומר לעצמנו: "זמנים קשים עוברים, אנשים קשים נשארים".

האם התוכן עניין אותך?

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

פחד מאינטימיות

מה עושה מי שיש לו פחד מאינטימיות? או שלא מעוניין להתחבר עם אדם אחר? פשוט נמנע מיחסים מחייבים. אבל מה עושה מי שגם רוצה ליהנות מהיציבות והביטחון והשיתוף שמציעה מערכת יחסים, וגם להרגיש לבד? יש פתרון: הוא יוצר מופרדות בתוך הזוגיות.
מהו פחד מאינטימיות המוביל למופרדות? מופרדות היא שמירה על מרחב משותף קטן ככל האפשר, כדי להשאיר מקום גדול ככל האפשר למרחבים האישיים. ויש דרכים רבות להקטין את המרחב המשותף: אין סקס, או אין תקשורת, או אין זמן משותף, או אין עניין משותף, או אין אינטימיות, או הכל ביחד.

חשיבה חיובית היא חשיבה מאושרת

כשאנחנו “חושבים מאושר” הצדדים השליליים של החיים מורחקים אל מאחורי ראשנו, ואת חזית הכרתנו ממלאת הרגשה של “הכל בסדר גם אם לא הכל בסדר”. וזה הסוד של מי ש”חושב מאושר”: החיים לגביו הם גם זה וגם זה, גם קשים וגם נעימים, כמו אצל כולם, והוא לא מסיט את מבטו מהתמונה השלמה הזאת. כך הוא לא רואה ש”הכל קשה”, אלא הוא רואה שהכל בסדר ועכשיו יש קושי מסוים שצריך לפתור.
אז איך עוברים למצב של “חושבים מאושר”? מתחילים כל יום בשתי שאלות: שאלה ראשונה היא “מה טוב בחיי”, כדי להבטיח שנהיה ממוקדים בחיובי שבחינו, ושאלה שניה היא “מה צריך לעשות”, כדי להזכיר לנו שזאת האחריות שלנו להביא אלינו שמחה. כך אנחנו מאלפים את תודעתנו השלילית “לחשוב טוב”.

מיחסי גב-אל-גב ליחסי גומלין

יחסים הם תמיד שניים, בטוב וברע. אם אנחנו מפנים גב אחד אל השני, שנינו בעסק רע, ואם אנחנו מציעים אחד לשני את לבנו, אנחנו בעסק טוב. והבחירה היא תמיד של שנינו ביחד.

אם תחשבו שאין לכם כוח, תרגישו שאין לכם כוח ותתנהלו כמו אדם בלי כוח, ואם תחשבו שאתם חזקים, תרגישו חזקים ותתנהגו כמו אדם חזק. אם תחשבו שאתם ביישניים, תרגישו ביישניים ותתנהגו כמו אדם ביישן, ואם תחשבו שאתם אמיצים, תרגישו אמיצים ותתנהגו כמו אדם אמיץ. אנחנו מה שאנחנו חושבים על עצמנו....

דימוי עצמי חיוביאם תחשבו שאין לכם כוח, תרגישו שאין לכם כוח ותתנהלו כמו אדם בלי כוח, ואם תחשבו שאתם חזקים, תרגישו חזקים ותתנהגו כמו אדם חזק.

אם תחשבו שאתם ביישניים, תרגישו ביישניים ותתנהגו כמו אדם ביישן, ואם תחשבו שאתם אמיצים, תרגישו אמיצים ותתנהגו כמו אדם אמיץ.

אנחנו מה שאנחנו חושבים על עצמנו. אז אם אתם שואלים את עצמכם לפעמים מה הסיבה שאדם עושה דברים שפוגעים ביחסים שלו או בעבודה שלו או באיכות חייו, תמצאו את התשובה במה שהוא חושב על עצמו.

או במילים אחרות, חפשו את התשובה בדימוי העצמי השלילי או החיובי שלו.

אז למה דימוי עצמי חיובי חשוב כל כך?

כשהדימוי העצמי שלנו שלילי אנחנו לא נותנים הרבה ליחסים, כי אנחנו חושבים שאין לנו מה לתת. ואם אנחנו חושבים שאין לנו מה לתת, באמת לא יהיה לנו מה לתת.

לכן דימוי עצמי חיובי הוא לא בגדר מותרות, הוא בגדר חובה. אנחנו חייבים שיהיה לנו דימוי עצמי חיובי אם אנחנו רוצים להצליח בחיינו. כי רק אם דימוי עצמי חיובי אנחנו מרגישים שיש לנו מה לתת לחיים, ומה לתת לסובבים אותנו, ומה לתת לעצמנו.

איך נדע אם יש לנו דימוי עצמי חיובי או שלילי? זה פשוט: כל דבר שאנחנו חושבים ומרגישים ועושים מבטא דימוי עצמי חיובי או שלילי.

דימוי עצמי שלילי מגלה את עצמו בדרכים רבות: בבחירת בן זוג שיתסכל אותנו או שלא ירצה להתחייב, במערכת יחסים רצופה בכאב, בקריירה שלעולם לא מגיעה למשהו משמעותי, ברעיונות גדולים שגוועים בטרם נולדו, בהתמכרויות והרגלי חיים הרסניים, בחלומות שלעולם לא מתגשמים, בחרדתיות ודיכאון שעוצרים את החיים, ברעב לאהבה ותשומת לב שלא ניתן לסיפוק.

בקיצור, דימוי עצמי שלילי מגלה את עצמו בכל רצף של תבוסות וכישלונות וחוסר סיפוק.

איך לפתח דימוי עצמי חיובי

ושלא תהיה טעות: אדם בעל דימוי עצמי חיובי חשוף גם הוא לקשיים ובעיות, לכישלונות ולהפסדים, בדיוק כמו אדם בעל דימוי עצמי שלילי. ההבדל הוא בכך שהוא יחזיר את עצמו הרבה יותר מהר למסלול חיים יצירתי ומספק.

ושיהיה ברור גם זה: דימוי עצמי חיובי לא נוצר מאליו ולא מתפתח מעצמו. זאת עבודה שאנחנו צריכים לעשות בעצמנו יום יום ושעה שעה, והיא מתנהלת בשני מסלולים:

במסלול הראשון אנחנו מטפחים דימוי עצמי חיובי בזמנים הכי טובים שלנו. אלה זמנים של הצלחות והישגים שבהם עלינו לחזור ולומר לעצמנו: "כל הכבוד לי. התאמצתי, התגברתי, התמודדתי, התמדתי, לא התעצלתי, לא ויתרתי לעצמי, זכרתי מה חשוב לי, הוכחתי לעצמי שאני יכול".

במסלול השני אנחנו מטפחים דימוי עצמי חיובי בזמנים הכי קשים שלנו. אלה זמנים של בעיות וקשיים שבהם עלינו לחזור ולומר לעצמנו: "זמנים קשים עוברים, אנשים קשים נשארים".

האם התוכן עניין אותך?

 

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

ברגע הזה

אם אתה יכול לעשות יותר ולתת יותר, אתה יכול גם להיות יותר.

סגירת תפריט

הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:

מרגישים שאתם זקוקים לעזרה?
צרו איתי קשר וביחד נשקם את הזוגיות