שתף
שלח לחבר
אימייל
חשיבה הוגנת תמיד רואה גם את הצרכים של הצד השני, וחשיבה בלתי הוגנת מסוגלת לראות רק את הצרכים של עצמנו.

פתרון לכל מחלוקת זוגית חייב לקחת בחשבון את העמדה של שניכם. אם החוק הזה מתקיים ביניכם אתם זוג מאושר, ואם הוא לא מתקיים ביניכם אתם זוג אומלל. ובמשפט הזה אפשר לסכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי זוגיות טובה.

איך הם מצליחים להיות מאושרים ביחד

עם החוק הזה אי אפשר להתווכח. אפשר רק לקיים אותו ולהרגיש טוב ביחד, או להפר אותו ולהרגיש רע ביחד. ואם הפתרון שאתם מציעים למחלוקת ביניכם משאיר אחד מכם מתוסכל, היו בטוחים שאתם מפירים את החוק הזה.

מדובר בחשיבה אחרת: חשיבה הוגנת וחשיבה בלתי הוגנת. וקל מאוד לזהות לאיזו חשיבה אתם שייכים. אם אתם מבקשים מהשני עזרה ויחד עם זה גם מבררים אם הוא יכול או מוכן לעזור, או אם אתם מרגישים שהשני עייף או עמוס מדי או מרגיש לא טוב ואתם מציעים להחליף אותו בתפקידו, או אם אתם מבטאים הערכה לגבי מה שהשני עושה בשבילכם ואף פעם לא אומרים לו שהוא לא עושה כלום, אתם באים אל הזוגיות עם חשיבה זוגית מפותחת של "אחד למען השני".

ואם אתם עוסקים בהתחשבנות, אם אתם עוסקים בנקמנות, אם אתם מונעים סיפוק צרכים בסיסיים אחד של השני, אם אתם מנסים להשתמט מהתפקיד שלכם ומשאירים אותו לבן זוגכם, כל אלה סימנים שראשכם פועל על חשיבה בלתי הוגנת. ואז ישמור אתכם אלוהים.

חשיבה הוגנת תמיד רואה גם את הצרכים של הצד השני, וחשיבה בלתי הוגנת מסוגלת לראות רק את הצרכים של עצמנו. והדבר המאפיין ביותר מחשבה בלתי הגיונית הוא רישום מתמיד של מה שאנחנו עושים כדי שלא נצטרך חלילה לעשות יותר. ומה לגבי מה שהשני עושה? מה לגבי העייפות של השני? מה לגבי העומס של השני? לגבי זה אנחנו בטוחים שהוא בסך הכל ממלא את התפקיד שלו, ולא מגיעה לו על כך שום עזרה ושום הערכה.

טיפול זוגי מאיר את עולם הערכים השונה של ההוגן והבלתי הוגן. למשל, בעל מחשבה הוגנת לא מסוגל להשתרע בכורסה בעוד שהשני מתזז עם הילדים והמשימות. מצב כזה לא קיים במערך המחשבתי שלו, כמו שלא מתקבל על דעתו לצאת לטיול שבת עם חבריו בעוד שבן זוגו נשאר בבית עם הילדים. ואילו בעל חשיבה לא הוגנת לא רואה בזה שום בעיה.

ואחרי טיפול זוגי אף אחד מבני הזוג "הראש ההוגן" לא יהיה מסוגל למשל לטוס לחו"ל או לצאת עם חברים עד שעה מאוחרת או לקום מאוחר בבוקר, בלי להבטיח שבן זוגו ייהנה גם הוא ממה שעושה לו טוב. כלומר, אף אחד מבני הזוג לא יהיה מסוגל להרוויח משהו לעצמו בלי להבטיח רווח גם לבן זוגו.

אז מה בעצם שונה ביניהם? בן זוג הוגן מרגיש תמיד חייב לשני על כל מה שהשני עושה ומשתדל כל הזמן להחזיר את החוב הזה, ואילו בן זוג לא הוגן מרגיש תמיד שבן זוגו חייב לו על כל מה שהוא עצמו עושה, והוא לא מבין למה לבן זוגו יש טענות שהוא לא עושה מספיק.

איך הם מצליחים להיות מאושרים ביחד? רמז: בעזרת טיפול זוגי
דירוג 5 כוכבים (100%) 1 הצבעות

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

צו פיוס

אם תהיה תמיד זה שמציע להתפייס, תהיה הגדול שביניכם.

לעלות כיתה משלב הקונפליקטים לשלב הקבלה

משלב הקונפליקטים ביחסים אנחנו מטפסים לשלב הקבלה לא רק בזכות האהבה ששימרנו, אלא גם הודות לקשיים שאתם התמודדנו. ואם המאבקים לא הצליחו לשבור אותנו בדרך, יצרנו את ההתאמה הנכספת בינינו, ואנחנו מוכנים לפרס הגדול של חברות אמיצה.

איך להרגיש ביטחון מול כל אדם

האם גם אתם מפחדים להביע את דעתכם בין אנשים שאתם לא מכירים? אם כן, אז ברוכים הבאים למועדון של חסרי הביטחון החברתי. אבל יש דרך החוצה.

חשיבה הוגנת תמיד רואה גם את הצרכים של הצד השני, וחשיבה בלתי הוגנת מסוגלת לראות רק את הצרכים של עצמנו.

פתרון לכל מחלוקת זוגית חייב לקחת בחשבון את העמדה של שניכם. אם החוק הזה מתקיים ביניכם אתם זוג מאושר, ואם הוא לא מתקיים ביניכם אתם זוג אומלל. ובמשפט הזה אפשר לסכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי זוגיות טובה.

איך הם מצליחים להיות מאושרים ביחד

עם החוק הזה אי אפשר להתווכח. אפשר רק לקיים אותו ולהרגיש טוב ביחד, או להפר אותו ולהרגיש רע ביחד. ואם הפתרון שאתם מציעים למחלוקת ביניכם משאיר אחד מכם מתוסכל, היו בטוחים שאתם מפירים את החוק הזה.

מדובר בחשיבה אחרת: חשיבה הוגנת וחשיבה בלתי הוגנת. וקל מאוד לזהות לאיזו חשיבה אתם שייכים. אם אתם מבקשים מהשני עזרה ויחד עם זה גם מבררים אם הוא יכול או מוכן לעזור, או אם אתם מרגישים שהשני עייף או עמוס מדי או מרגיש לא טוב ואתם מציעים להחליף אותו בתפקידו, או אם אתם מבטאים הערכה לגבי מה שהשני עושה בשבילכם ואף פעם לא אומרים לו שהוא לא עושה כלום, אתם באים אל הזוגיות עם חשיבה זוגית מפותחת של "אחד למען השני".

ואם אתם עוסקים בהתחשבנות, אם אתם עוסקים בנקמנות, אם אתם מונעים סיפוק צרכים בסיסיים אחד של השני, אם אתם מנסים להשתמט מהתפקיד שלכם ומשאירים אותו לבן זוגכם, כל אלה סימנים שראשכם פועל על חשיבה בלתי הוגנת. ואז ישמור אתכם אלוהים.

חשיבה הוגנת תמיד רואה גם את הצרכים של הצד השני, וחשיבה בלתי הוגנת מסוגלת לראות רק את הצרכים של עצמנו. והדבר המאפיין ביותר מחשבה בלתי הגיונית הוא רישום מתמיד של מה שאנחנו עושים כדי שלא נצטרך חלילה לעשות יותר. ומה לגבי מה שהשני עושה? מה לגבי העייפות של השני? מה לגבי העומס של השני? לגבי זה אנחנו בטוחים שהוא בסך הכל ממלא את התפקיד שלו, ולא מגיעה לו על כך שום עזרה ושום הערכה.

טיפול זוגי מאיר את עולם הערכים השונה של ההוגן והבלתי הוגן. למשל, בעל מחשבה הוגנת לא מסוגל להשתרע בכורסה בעוד שהשני מתזז עם הילדים והמשימות. מצב כזה לא קיים במערך המחשבתי שלו, כמו שלא מתקבל על דעתו לצאת לטיול שבת עם חבריו בעוד שבן זוגו נשאר בבית עם הילדים. ואילו בעל חשיבה לא הוגנת לא רואה בזה שום בעיה.

ואחרי טיפול זוגי אף אחד מבני הזוג "הראש ההוגן" לא יהיה מסוגל למשל לטוס לחו"ל או לצאת עם חברים עד שעה מאוחרת או לקום מאוחר בבוקר, בלי להבטיח שבן זוגו ייהנה גם הוא ממה שעושה לו טוב. כלומר, אף אחד מבני הזוג לא יהיה מסוגל להרוויח משהו לעצמו בלי להבטיח רווח גם לבן זוגו.

אז מה בעצם שונה ביניהם? בן זוג הוגן מרגיש תמיד חייב לשני על כל מה שהשני עושה ומשתדל כל הזמן להחזיר את החוב הזה, ואילו בן זוג לא הוגן מרגיש תמיד שבן זוגו חייב לו על כל מה שהוא עצמו עושה, והוא לא מבין למה לבן זוגו יש טענות שהוא לא עושה מספיק.

איך הם מצליחים להיות מאושרים ביחד? רמז: בעזרת טיפול זוגי
דירוג 5 כוכבים (100%) 1 הצבעות

 

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

חשיבה חיובית היא חשיבה מאושרת

כשאנחנו “חושבים מאושר” הצדדים השליליים של החיים מורחקים אל מאחורי ראשנו, ואת חזית הכרתנו ממלאת הרגשה של “הכל בסדר גם אם לא הכל בסדר”. וזה הסוד של מי ש”חושב מאושר”: החיים לגביו הם גם זה וגם זה, גם קשים וגם נעימים, כמו אצל כולם, והוא לא מסיט את מבטו מהתמונה השלמה הזאת. כך הוא לא רואה ש”הכל קשה”, אלא הוא רואה שהכל בסדר ועכשיו יש קושי מסוים שצריך לפתור.
אז איך עוברים למצב של “חושבים מאושר”? מתחילים כל יום בשתי שאלות: שאלה ראשונה היא “מה טוב בחיי”, כדי להבטיח שנהיה ממוקדים בחיובי שבחינו, ושאלה שניה היא “מה צריך לעשות”, כדי להזכיר לנו שזאת האחריות שלנו להביא אלינו שמחה. כך אנחנו מאלפים את תודעתנו השלילית “לחשוב טוב”.

לקבל את השליליות שלנו

כולנו יודעים לקבל אנשים אחרים כשהם נחמדים אלינו. אבל מה קורה כשהם מתנגדים לנו? בדיקת האמת על כושר הקבלה שלנו.

סגירת תפריט

הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:

צריכים עזרה? צרו איתי קשר

כתובת: ארלוזורוב 124, דירה 5, תל אביב
חניה חינם לבאי הקליניקה