האם אפשר להחליט איך להרגיש?

שתף
שלח לחבר
אימייל
אתם לא יכולים להחליט מה להרגיש כשאתם מרוכזים במה שאתם מרגישים, כי רגשות לא יכולים לשנות את עצמם. רק השכל שלכם יכול לשנות את מה שתרגישו, וזאת על ידי שינוי המבט שלכם על הדברים שיביא גם לרגש אחר כלפיהם.

אז מה לא אמרנו עדיין על רגשות חיוביים, על חשיבה חיובית? על גישות חיוביות? האם אפשר לחדש עוד משהו בנושא הזה של "להיות חיובי" או להחליט איך להרגיש? אז כן, יש עוד הרבה דברים שעדיין לא אמרנו בנושא הזה, ואפילו דברים חשובים מאוד שלא כדאי להחמיץ.

נתחיל בזה שכל מה שהרגשתם עד לרגע הזה לא רלוונטי יותר. מה שחשוב עכשיו הוא לא מה שהרגשתם עד עכשיו, אלא מה שאתם בוחרים להחליט איך להרגיש מעכשיו. וכל רגע שבו אתם מפנים את תשומת הלב שלכם ממה הרגשתם למה שתרגישו, הוא רגע של תודה לכל דבר שהיה עד עכשיו, ורגע של פתיחות לכל מה שיהיה מעכשיו.

להחליט איך להרגיש
עד עכשיו הרגשתם אולי מתוסכלים, אולי פגועים, אולי כועסים ואולי אדישים. אבל אף אחת מהנסיבות שגרמו לרגשות האלה לא קיימת יותר. ויחד עם הנסיבות שלא קיימות יותר, גם הרגשות לא צריכים להמשיך להתקיים. אז למה לסחוב את המשא הכבד הזה של רגשות בגלל רוחות רפאים?

אם הגעתם לרגע הזה, הגעתם לעולם האפשרויות. זה עולם פתוח שבו כל רגע מזמין אתכם לבחור להרגיש אחרת. אז במקום עננת התסכול שבחרתם להרגיש אתמול, למה שלא תבחרו להרגיש מהיום התלהבות מכל הטוב שאתם יכולים להביא אל חייכם?

החיים הם ספר שאתם כותבים, דף אחרי דף, וכל רגע הוא דף שאתם כותבים בו מה אתם מרגישים באותו רגע, עד שאתם עוברים לדף הבא שעדיין לא כתבתם, ולרגע הבא שעדיין לא חייתם. ואתם יודעים שיותר מדי דפים כואבים כבר כתבתם, ויותר מדי רגעים כואבים כבר חייתם. אבל תהליך של טיפול זוגי אמור להראות לכם איך ליצור תפנית בספר שלכם.

אז אל תדפדפו לדף הבא בלי להיפרד קודם מהדף שהסתיים. בדף שהסתיים נמצאות כל הנסיבות שלא קיימות יותר, ושם גם נמצאים כל הרגשות שלא רלוונטיים יותר גם הם. דפדוף הוא רגע של ניוטרל, רגע של בחירה.

לפני שאתם עוברים לדף הבא החליטו מראש על איזו הרגשה אתם רוצים לכתוב בו, ואז הכניסו את עצמכם להרגשה הזאת. לא תאמינו איזו השפעה יכולה להיות לכם על מה שתרגישו אם תחליטו מראש מה אתם רוצים להרגיש. רק צריך לתת הוראה ללב. הוא יישמע.

מה אתם מתעדים ברגע הזה בדף הנוכחי של ספר החיים? איזה רגש אתם מרגישים? אם הדף הנוכחי הוא תיעוד של כעס למשל, האם זה מה שאתם רוצים להרגיש גם בדף הבא? מותר לכם כמובן, ותמיד אתם יכולים לבחור ברגשות שיאמללו אתכם כמו עלבון ותסכול וטינה ומרירות. זה אפילו קל מאוד כי אנחנו ממש מומחים בהרגשת רגשות מאמללים.

אבל אתם לא חייבים, כי יש לכם מאגר גדול של רגשות אחרים, תהליך של טיפול זוגי אמור לעזור לכם להתמחות בהרגשת רגשות הרבה יותר פרודוקטיביים והרבה יותר נעימים, כמו התלהבות לחדש, שמחה לעזור, נכונות לשנות.

אם אתם מרגישים שלילי, אמרו לעצמכם: לדפדף. כך אתם מזכירים לעצמכם להפסיק לשכפל את הדף הקודם, ולחדש את ספר החיים שלכם בדפים חיוביים. אז דפדפו, ודפדפו שוב, ואז שוב ושוב, וכתבו כל פעם את בחירתכם: "אני בוחר להיות יצירתי", "אני בוחר להיות פרודוקטיבי", "אני בוחר לתת מעצמי את המיטב". ותתפלאו לגלות באיזו מהירות מתחיל לבכם להיענות לבחירתכם. ואתם יכולים להחליט איך להרגיש.

שיחת וידאו אישית על להחליט איך להרגיש

האם התוכן עניין אותך?

מדריכים לעזרה ראשונה

מלכודת האהבה לגבר נשוי

“הוא אוהב אותי יותר מאשר אותה”, כך מרגישות המוני רווקות שמתאהבות בגבר של אישה אחרת. אבל במשך הזמן הקסם הופך לסיוט הגדול ביותר שלהן, כשמתברר להן שאשתו היא המנה העיקרית שלו.

למדריך המלא >

מה לעשות אם הוא בגד בך

לעזוב אותו, להעניש אותו, לנקום בו עם גבר אחר, אלה שלוש אפשרויות תגובה לאחר בגידה של בן הזוג. אבל יש עוד אפשרות, והיא מוצעת לאלה שלא מוותרות על הסיכוי לחיות באהבה ובאמון עם בן זוגן.

למדריך המלא >

איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה

הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?

למדריך המלא >

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אתם לא יכולים להחליט מה להרגיש כשאתם מרוכזים במה שאתם מרגישים, כי רגשות לא יכולים לשנות את עצמם. רק השכל שלכם יכול לשנות את מה שתרגישו, וזאת על ידי שינוי המבט שלכם על הדברים שיביא גם לרגש אחר כלפיהם.

אז מה לא אמרנו עדיין על רגשות חיוביים, על חשיבה חיובית? על גישות חיוביות? האם אפשר לחדש עוד משהו בנושא הזה של "להיות חיובי" או להחליט איך להרגיש? אז כן, יש עוד הרבה דברים שעדיין לא אמרנו בנושא הזה, ואפילו דברים חשובים מאוד שלא כדאי להחמיץ.

נתחיל בזה שכל מה שהרגשתם עד לרגע הזה לא רלוונטי יותר. מה שחשוב עכשיו הוא לא מה שהרגשתם עד עכשיו, אלא מה שאתם בוחרים להחליט איך להרגיש מעכשיו. וכל רגע שבו אתם מפנים את תשומת הלב שלכם ממה הרגשתם למה שתרגישו, הוא רגע של תודה לכל דבר שהיה עד עכשיו, ורגע של פתיחות לכל מה שיהיה מעכשיו.

להחליט איך להרגיש
עד עכשיו הרגשתם אולי מתוסכלים, אולי פגועים, אולי כועסים ואולי אדישים. אבל אף אחת מהנסיבות שגרמו לרגשות האלה לא קיימת יותר. ויחד עם הנסיבות שלא קיימות יותר, גם הרגשות לא צריכים להמשיך להתקיים. אז למה לסחוב את המשא הכבד הזה של רגשות בגלל רוחות רפאים?

אם הגעתם לרגע הזה, הגעתם לעולם האפשרויות. זה עולם פתוח שבו כל רגע מזמין אתכם לבחור להרגיש אחרת. אז במקום עננת התסכול שבחרתם להרגיש אתמול, למה שלא תבחרו להרגיש מהיום התלהבות מכל הטוב שאתם יכולים להביא אל חייכם?

החיים הם ספר שאתם כותבים, דף אחרי דף, וכל רגע הוא דף שאתם כותבים בו מה אתם מרגישים באותו רגע, עד שאתם עוברים לדף הבא שעדיין לא כתבתם, ולרגע הבא שעדיין לא חייתם. ואתם יודעים שיותר מדי דפים כואבים כבר כתבתם, ויותר מדי רגעים כואבים כבר חייתם. אבל תהליך של טיפול זוגי אמור להראות לכם איך ליצור תפנית בספר שלכם.

אז אל תדפדפו לדף הבא בלי להיפרד קודם מהדף שהסתיים. בדף שהסתיים נמצאות כל הנסיבות שלא קיימות יותר, ושם גם נמצאים כל הרגשות שלא רלוונטיים יותר גם הם. דפדוף הוא רגע של ניוטרל, רגע של בחירה.

לפני שאתם עוברים לדף הבא החליטו מראש על איזו הרגשה אתם רוצים לכתוב בו, ואז הכניסו את עצמכם להרגשה הזאת. לא תאמינו איזו השפעה יכולה להיות לכם על מה שתרגישו אם תחליטו מראש מה אתם רוצים להרגיש. רק צריך לתת הוראה ללב. הוא יישמע.

מה אתם מתעדים ברגע הזה בדף הנוכחי של ספר החיים? איזה רגש אתם מרגישים? אם הדף הנוכחי הוא תיעוד של כעס למשל, האם זה מה שאתם רוצים להרגיש גם בדף הבא? מותר לכם כמובן, ותמיד אתם יכולים לבחור ברגשות שיאמללו אתכם כמו עלבון ותסכול וטינה ומרירות. זה אפילו קל מאוד כי אנחנו ממש מומחים בהרגשת רגשות מאמללים.

אבל אתם לא חייבים, כי יש לכם מאגר גדול של רגשות אחרים, תהליך של טיפול זוגי אמור לעזור לכם להתמחות בהרגשת רגשות הרבה יותר פרודוקטיביים והרבה יותר נעימים, כמו התלהבות לחדש, שמחה לעזור, נכונות לשנות.

אם אתם מרגישים שלילי, אמרו לעצמכם: לדפדף. כך אתם מזכירים לעצמכם להפסיק לשכפל את הדף הקודם, ולחדש את ספר החיים שלכם בדפים חיוביים. אז דפדפו, ודפדפו שוב, ואז שוב ושוב, וכתבו כל פעם את בחירתכם: "אני בוחר להיות יצירתי", "אני בוחר להיות פרודוקטיבי", "אני בוחר לתת מעצמי את המיטב". ותתפלאו לגלות באיזו מהירות מתחיל לבכם להיענות לבחירתכם. ואתם יכולים להחליט איך להרגיש.

שיחת וידאו אישית על להחליט איך להרגיש

האם התוכן עניין אותך?

 

מדריכים לעזרה ראשונה

מלכודת האהבה לגבר נשוי

“הוא אוהב אותי יותר מאשר אותה”, כך מרגישות המוני רווקות שמתאהבות בגבר של אישה אחרת. אבל במשך הזמן הקסם הופך לסיוט הגדול ביותר שלהן, כשמתברר להן שאשתו היא המנה העיקרית שלו.

למדריך המלא >

מה לעשות אם הוא בגד בך

לעזוב אותו, להעניש אותו, לנקום בו עם גבר אחר, אלה שלוש אפשרויות תגובה לאחר בגידה של בן הזוג. אבל יש עוד אפשרות, והיא מוצעת לאלה שלא מוותרות על הסיכוי לחיות באהבה ובאמון עם בן זוגן.

למדריך המלא >

איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה

הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?

למדריך המלא >

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

סגירת תפריט

הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:

צריכים עזרה? צרו איתי קשר

כתובת: ארלוזורוב 124, דירה 5, תל אביב