שתף
שלח לחבר
אימייל
הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחכמת חיים היא לוותר על מה שאין לנו בלאו הכי. הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחוסר שביעות רצון? לצפות לקבל את מה שלא רוצים לתת לנו.

מה נכון בעיניכם לעשות במצב שבו מישהו לא היה הוגן כלפיכם? למשל, שותף בעסק שלכם ברח עם כל הכסף, או בן הזוג שלכם רוצה להיפרד אחרי כל מה שעשיתם למענו. מה אתם עושים? במצב כזה יש לכם שתי אפשרויות: ללמוד כמה שיותר מהר לקבל את הגרוע מכל וללכת הלאה, או להיתקע עם הכעס והעלבון. והבחירה שלכם בין השתיים היא בחירה בין שלוות נפש ובין נפש מוטרדת.

שלוות נפש באה יחד עם קבלת הגרוע מכל, כי היא מפנה את המחשבה שלנו לשאלה מה כאן באמת הגרוע מכל, והאם זה באמת כל כך גרוע, ולאן כדאי ללכת מכאן.

להשכין שלום בין השכל ובין הרגש

נפש מוטרדת נוצרת מתוך השקעת רגשות קשים בדברים שלא תלויים בנו ולא נמצאים בתחום האחריות שלנו.

קבלת הגרוע מכל באה יחד עם המחשבה של "אין כאן מה להפסיד", והמחשבה הזאת מלווה במחשבה "עכשיו יש כאן רק מה להרוויח". ואין לנו מחשבה מרגיעה וממריצה יותר מזאת. המחשבה "יש כאן רק מה להרוויח" מפנה את כל האנרגיות שלנו מהשאלה המדכאת "מה הפסדתי כאן" לשאלה שמחזירה אותנו לחיים "מה אפשר להרוויח כאן".

לכל אחד קשה לקבל יחס לא הוגן. קשה מאוד. אבל זה קשה באופן מיוחד למי שאומר "אני לא מוכן לקבל את זה". זאת האמירה המחלישה ביותר שאנחנו יכולים לומר לעצמנו, כי היא כופה עלינו להתמודד בבת אחת גם עם כעס, גם עם עלבון גם עם אכזבה וגם עם חוסר אונים.

את העובדה הזאת מכיר טוב מאוד כל מי שמנסה לשנות את בן זוגו: לגרום לו להיות איש שיחה אם הוא שתקן מטבעו, לגרום לו להרגיש תשוקת חיים אם הוא חסר עניין מטבעו, לגרום לו להרגיש שמחת חיים אם הוא מדוכדך מטבעו.

כל כך רבים בינינו חיים עם כדורי הרגעה מכיוון שהם מסרבים להתפייס עם מה שיש, ומבזבזים את כוחות הנפש שלהם במרמור על מה שאין, ובעצם הם לא משחררים את עצמם לחיות בשלום עם הקלפים שחולקו להם ולשחק אתם הכי טוב שאפשר.

רוצים את הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחכמת חיים? לוותר על מה שאין לנו בלאו הכי. בלי חכמת חיים כזאת אנחנו ממורמרים כי בן הזוג שלנו הוא לא כמו שאנחנו רוצים, כי העבודה שלנו היא לא כמו שאנחנו רוצים, כי אין לנו מספיק זמן כמו שאנחנו רוצים. רוצים את הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחוסר שביעות רצון מתמדת? לצפות לקבל את מה שלא רוצים לתת לנו.

אז איזו אנרגיה אתם נוטים לשמר: אנרגיה של "אני צודק" ו"מגיע לי" ו"עשו לי עוול", או אנרגיה של "ככה זה" ו"אין מה לעשות" ו"אז מה הלאה"? מש

לקבל את הגרוע ביותר
דירוג 1 כוכבים (20%) 1 הצבעות

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

לפרוץ את אזור הנוחות

אם נעשה מה שעשינו תמיד, נשיג בדיוק מה שהשגנו תמיד. אם אנחנו רוצים תוצאות משופרות, עלינו לצאת מתחום ההרגלים שלנו אל התחום הלא נודע של החיים.

להכיר את השליליות שלנו

כולנו רוצים אהבה וקרבה, אבל מעשינו יוצרים הרחקה ואיבה. איך יכולה אהבה להוליד כל כך הרבה כעסים ופגיעות? בדיקת הכוונות האמיתיות שלנו.

המרחפת

אם המצב המתאים לך ביותר הוא שאננות ונוחות ושקט, בלי לחצים ובלי התמודדות, גם אם המחיר הוא ויתור על הישגים מיוחדים, את שייכת כנראה לטיפוס הזה. למדי לפתח יותר אחריות ויותר נכונות לעמוד בחובות, כדי שתוכלי לתרום יותר לחיים.

הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחכמת חיים היא לוותר על מה שאין לנו בלאו הכי. הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחוסר שביעות רצון? לצפות לקבל את מה שלא רוצים לתת לנו.

מה נכון בעיניכם לעשות במצב שבו מישהו לא היה הוגן כלפיכם? למשל, שותף בעסק שלכם ברח עם כל הכסף, או בן הזוג שלכם רוצה להיפרד אחרי כל מה שעשיתם למענו. מה אתם עושים? במצב כזה יש לכם שתי אפשרויות: ללמוד כמה שיותר מהר לקבל את הגרוע מכל וללכת הלאה, או להיתקע עם הכעס והעלבון. והבחירה שלכם בין השתיים היא בחירה בין שלוות נפש ובין נפש מוטרדת.

שלוות נפש באה יחד עם קבלת הגרוע מכל, כי היא מפנה את המחשבה שלנו לשאלה מה כאן באמת הגרוע מכל, והאם זה באמת כל כך גרוע, ולאן כדאי ללכת מכאן.

להשכין שלום בין השכל ובין הרגש

נפש מוטרדת נוצרת מתוך השקעת רגשות קשים בדברים שלא תלויים בנו ולא נמצאים בתחום האחריות שלנו.

קבלת הגרוע מכל באה יחד עם המחשבה של "אין כאן מה להפסיד", והמחשבה הזאת מלווה במחשבה "עכשיו יש כאן רק מה להרוויח". ואין לנו מחשבה מרגיעה וממריצה יותר מזאת. המחשבה "יש כאן רק מה להרוויח" מפנה את כל האנרגיות שלנו מהשאלה המדכאת "מה הפסדתי כאן" לשאלה שמחזירה אותנו לחיים "מה אפשר להרוויח כאן".

לכל אחד קשה לקבל יחס לא הוגן. קשה מאוד. אבל זה קשה באופן מיוחד למי שאומר "אני לא מוכן לקבל את זה". זאת האמירה המחלישה ביותר שאנחנו יכולים לומר לעצמנו, כי היא כופה עלינו להתמודד בבת אחת גם עם כעס, גם עם עלבון גם עם אכזבה וגם עם חוסר אונים.

את העובדה הזאת מכיר טוב מאוד כל מי שמנסה לשנות את בן זוגו: לגרום לו להיות איש שיחה אם הוא שתקן מטבעו, לגרום לו להרגיש תשוקת חיים אם הוא חסר עניין מטבעו, לגרום לו להרגיש שמחת חיים אם הוא מדוכדך מטבעו.

כל כך רבים בינינו חיים עם כדורי הרגעה מכיוון שהם מסרבים להתפייס עם מה שיש, ומבזבזים את כוחות הנפש שלהם במרמור על מה שאין, ובעצם הם לא משחררים את עצמם לחיות בשלום עם הקלפים שחולקו להם ולשחק אתם הכי טוב שאפשר.

רוצים את הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחכמת חיים? לוותר על מה שאין לנו בלאו הכי. בלי חכמת חיים כזאת אנחנו ממורמרים כי בן הזוג שלנו הוא לא כמו שאנחנו רוצים, כי העבודה שלנו היא לא כמו שאנחנו רוצים, כי אין לנו מספיק זמן כמו שאנחנו רוצים. רוצים את הנוסחה הקצרה והקולעת ביותר לחוסר שביעות רצון מתמדת? לצפות לקבל את מה שלא רוצים לתת לנו.

אז איזו אנרגיה אתם נוטים לשמר: אנרגיה של "אני צודק" ו"מגיע לי" ו"עשו לי עוול", או אנרגיה של "ככה זה" ו"אין מה לעשות" ו"אז מה הלאה"? מש

לקבל את הגרוע ביותר
דירוג 1 כוכבים (20%) 1 הצבעות

 

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה

הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?

טיפול זוגי להתמודדות עם התחשבנות הדדית

איך להפוך את ההתחשבנות ביניכם מאויב לידיד? במקום להתחשבן כדי להבטיח שאתם לא נותנים יותר מכפי שאתם מקבלים, עשו חשבון כדי להבטיח שאתם לא נותנים פחות מכפי שאתם יכולים לתת.

סגירת תפריט

הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:

צריכים עזרה? צרו איתי קשר

כתובת: ארלוזורוב 124, דירה 5, תל אביב
חניה חינם לבאי הקליניקה