שתף
שלח לחבר
אימייל
קנאה משפיעה על מצב הרוח שלנו. שמחה ומרירות מספרות איפה נוחתת בדרך כלל תשומת הלב שלכם: על מה שיש לכם או על מה שאין לכם. ואם אתם כמו רובנו, כנראה ש"אין" מנצח בגדול בתחרות הזאת. החדשות הטובות הן שיש לכם מה לעשות בעניין.

איך מתגברים על קנאה? נתחיל בשאלה פשוטה, איך תרגישו אם קולגה שלכם בעבודה יזכה בתפקיד שאתם כל כך רציתם? אולי תאמרו לו: "אין אדם ראוי לזה יותר ממך", אבל איך תרגישו באמת? ואולי תברכו אותו: "שיהיה לך תמיד מזל כזה", אבל מה תאחלו לו באמת? ואולי תחבקו אותו: "אני מאושר כאילו אני עצמי זכיתי בתפקיד", אבל מה באמת אתם חושבים על המצב החדש?

אתם תקנאו כמובן, ובואו לא נכחיש את זה. תקנאו מאוד, והקנאה תהיה צורבת ומכאיבה. "זה בכלל לא מגיע לאפס הזה", תאמרו בוודאי בלבכם, "אני הרבה יותר מתאים לזה".

קנאה איך להתגבר על קנאה

קנאה במישהו יכולה להיות רעל. וגם אם נדמה לנו שאם יהיה לו רע אנחנו נהיה מאושרים, בעצם אנחנו בסך הכל בולעים שוב ושוב את הרעל של עצמנו.

בכל רגע שאתם מקנאים במישהו על מה שיש לו, אתם מתרוקנים מהערכה על מה שיש לכם, ואתם מכניסים את עצמכם לבור של אומללות בגלל מה שיש לו ולא נמצא גם ברשותכם. וזה כאילו סגרתם את תריסי לבכם בפני אור השמש כדי להסתגר בחושך שלכם.

אז הנה הנקודות שחובה לזכור:

קנאה יוצרת בור של ריק בלבנו וממקמת אותנו בחוויה של עוני.

קנאה חוסמת את הכניסה בפני שמחה ותוקעת אותנו במרירות.

אבל יש עוד נקודה: אפשר להתגבר על קנאה, ואפשר אפילו להשתמש בקנאה כמנוף של צמיחה לעבר חיים של שמחה.

איך מתגברים על קנאה?

אז לא צריך להרוג את הקנאה, לא לדכא אותה ולא לחנוק אותה. זה לא אפשרי. הדבר שכן אפשר לעשות הוא לפתח מעליה עוד רגש שיהיה הרבה יותר חזק ממנה: הערכה למה שיש לכם.

זאת בעצם עבודה של שליטה בתשומת הלב שלכם. כל פעם שתשומת הלב שלכם נוחתת על מה שאין לכם, חנכו אותה לעבור אל מה שיש לכם. ואז תנו לה לשהות ככל שתוכלו על כל אותם דברים שיש לכם ושלא תרצו לוותר עליהם, גם אם יוצע לכם בתמורה כל מה שיש לאותם אנשים שבהם אתם מקנאים.

חשבו על המראה שלכם, על התפקיד שלכם, על המשפחה שלכם, על המחשבות והתכניות שלכם, על ההנאות שלכם, ואז חנכו את עצמכם לומר "יש לי": יש לי מראה טוב, יש לי חברים שאוהבים אותי, יש לי משפחה חמה, יש לי מקום מגורים נוח, יש לי אפשרויות, יש לי הזדמנויות, יש לי עוד המון מה ללמוד, יש עוד המון דברים שמעניינים אותי, יש לי עוד המון סיבות ליהנות.

כשאתם מרגילים את עצמכם לומר כל היום "יש לי", אתם מאזנים את הראייה המעוותת של תודעת ה"אין לי", ואתם נותנים לתודעתכם הזדמנות להתרגל לשפה החדשה של "יש לי". ומהר מאוד תגלו שהתודעה שלכם משתפת פעולה עם כל דבר שאתם אומרים לעצמכם.

אם תאמרו לעצמכם שאין לכם, תודעתכם תבטיח שתמשיכו להרגיש בהתאם בלי קשר ליש או לאין. ואותו הדבר בדיוק גם ההפך: אם תאמרו שוב ושוב "יש לי", תודעתכם תאפשר לכם לראות כמה חסדים יש בחייכם.

שיחת וידאו אישית על קנאה ואיך להתגבר על קנאה

קנאה ואיך מתגברים עליה
דירוג 4.5 כוכבים (90%) 2 הצבעות

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

טיפול זוגי לפיתוח מודל חדש של זוגיות

טיפול זוגי הוא המקום שבו אנחנו לומדים יחסי קבלה וכבוד הדדי. ובמהלך טיפול זוגי אנחנו מפתחים תקשורת מקרבת. תקשורת המאפשרת לזהות אינטרסים משותפים לחיזוק היחסים

מה אנחנו אוהבים בעצמנו

אל תאמינו למי שאומר לכם שאינכם אוהבים מספיק את עצמכם. זאת קלישאה. כולנו אוהבים את עצמנו יותר מדי. מה שחסר לנו איננה אהבה לעצמנו אלא אהבה לזולת. אז במקום לבקר כל הזמן את האחרים, לא יזיק לנו להתחיל להכיר בשליליות שלנו.

קנאה משפיעה על מצב הרוח שלנו. שמחה ומרירות מספרות איפה נוחתת בדרך כלל תשומת הלב שלכם: על מה שיש לכם או על מה שאין לכם. ואם אתם כמו רובנו, כנראה ש"אין" מנצח בגדול בתחרות הזאת. החדשות הטובות הן שיש לכם מה לעשות בעניין.

איך מתגברים על קנאה? נתחיל בשאלה פשוטה, איך תרגישו אם קולגה שלכם בעבודה יזכה בתפקיד שאתם כל כך רציתם? אולי תאמרו לו: "אין אדם ראוי לזה יותר ממך", אבל איך תרגישו באמת? ואולי תברכו אותו: "שיהיה לך תמיד מזל כזה", אבל מה תאחלו לו באמת? ואולי תחבקו אותו: "אני מאושר כאילו אני עצמי זכיתי בתפקיד", אבל מה באמת אתם חושבים על המצב החדש?

אתם תקנאו כמובן, ובואו לא נכחיש את זה. תקנאו מאוד, והקנאה תהיה צורבת ומכאיבה. "זה בכלל לא מגיע לאפס הזה", תאמרו בוודאי בלבכם, "אני הרבה יותר מתאים לזה".

קנאה איך להתגבר על קנאה

קנאה במישהו יכולה להיות רעל. וגם אם נדמה לנו שאם יהיה לו רע אנחנו נהיה מאושרים, בעצם אנחנו בסך הכל בולעים שוב ושוב את הרעל של עצמנו.

בכל רגע שאתם מקנאים במישהו על מה שיש לו, אתם מתרוקנים מהערכה על מה שיש לכם, ואתם מכניסים את עצמכם לבור של אומללות בגלל מה שיש לו ולא נמצא גם ברשותכם. וזה כאילו סגרתם את תריסי לבכם בפני אור השמש כדי להסתגר בחושך שלכם.

אז הנה הנקודות שחובה לזכור:

קנאה יוצרת בור של ריק בלבנו וממקמת אותנו בחוויה של עוני.

קנאה חוסמת את הכניסה בפני שמחה ותוקעת אותנו במרירות.

אבל יש עוד נקודה: אפשר להתגבר על קנאה, ואפשר אפילו להשתמש בקנאה כמנוף של צמיחה לעבר חיים של שמחה.

איך מתגברים על קנאה?

אז לא צריך להרוג את הקנאה, לא לדכא אותה ולא לחנוק אותה. זה לא אפשרי. הדבר שכן אפשר לעשות הוא לפתח מעליה עוד רגש שיהיה הרבה יותר חזק ממנה: הערכה למה שיש לכם.

זאת בעצם עבודה של שליטה בתשומת הלב שלכם. כל פעם שתשומת הלב שלכם נוחתת על מה שאין לכם, חנכו אותה לעבור אל מה שיש לכם. ואז תנו לה לשהות ככל שתוכלו על כל אותם דברים שיש לכם ושלא תרצו לוותר עליהם, גם אם יוצע לכם בתמורה כל מה שיש לאותם אנשים שבהם אתם מקנאים.

חשבו על המראה שלכם, על התפקיד שלכם, על המשפחה שלכם, על המחשבות והתכניות שלכם, על ההנאות שלכם, ואז חנכו את עצמכם לומר "יש לי": יש לי מראה טוב, יש לי חברים שאוהבים אותי, יש לי משפחה חמה, יש לי מקום מגורים נוח, יש לי אפשרויות, יש לי הזדמנויות, יש לי עוד המון מה ללמוד, יש עוד המון דברים שמעניינים אותי, יש לי עוד המון סיבות ליהנות.

כשאתם מרגילים את עצמכם לומר כל היום "יש לי", אתם מאזנים את הראייה המעוותת של תודעת ה"אין לי", ואתם נותנים לתודעתכם הזדמנות להתרגל לשפה החדשה של "יש לי". ומהר מאוד תגלו שהתודעה שלכם משתפת פעולה עם כל דבר שאתם אומרים לעצמכם.

אם תאמרו לעצמכם שאין לכם, תודעתכם תבטיח שתמשיכו להרגיש בהתאם בלי קשר ליש או לאין. ואותו הדבר בדיוק גם ההפך: אם תאמרו שוב ושוב "יש לי", תודעתכם תאפשר לכם לראות כמה חסדים יש בחייכם.

שיחת וידאו אישית על קנאה ואיך להתגבר על קנאה

קנאה ואיך מתגברים עליה
דירוג 4.5 כוכבים (90%) 2 הצבעות

 

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

אנשים נוספים קראו גם

אבני נגף או אבני דרך

אתה רואה את ההצלחה של אנשים אחרים, ואתה לא רואה את רצף הכישלונות שקדמו לה. אתה לא היחיד.

הבוסית

אם את תמיד קובעת גבולות וכללים, ותמיד שולטת במצב ובאנשים אחרים, ולעולם לא מתפשרת על העמדות שלך, את שייכת כנראה לטיפוס הזה. למדי לרדת למדרגה של גובה העיניים עם העולם כדי לשפר את היחסים שלך.

להחליף שפה פסימית בשפה אופטימית

אופטימיות ופסימיות הן גישות חיים שנוצרו אי שם בעברנו בלי שום התערבות מצדנו. הן גישות אוטומטיות לגמרי שלא הזמנו, לא יזמנו ואנחנו לא שולטים בהן, ובלי כל כוונה מצדנו הן הפכו לקו המוביל באישיותנו. אבל אופטימיות ופסימיות לא חייבות להישאר גישות אוטומטיות, כי אנחנו יכולים גם לבחור את הגישה הרצויה לנו.

ייעוץ זוגי ומשפחתי

ייעוץ זוגי ומשפחתי – תמיכה חשובה בהישגי הטיפול בשיטת “אחד למען השני” שפיתחה ד”ר צביה גרנות ניתן להשיג בתוך חמישה שבועות בלבד, ולעיתים אף פחות

סגירת תפריט

הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:

צריכים עזרה? צרו איתי קשר

כתובת: ארלוזורוב 124, דירה 5, תל אביב
חניה חינם לבאי הקליניקה