שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
שלח לחבר
שיתוף ב email
אימייל
תזכרו שבזמנים קשים זה לא טבעי ולא נכון להרגיש שמחה, זה טבעי ונכון לדאוג ולחשוש ולהרגיש תסכול. אז קבלו את הרגשות האלה בתודה כי הם עוזרים לכם לתקן את הדברים.

לא נעים להרגיש פחד ודאגה ותסכול. מי צריך רגשות שליליים המעיבים על הדברים היפים והמשמחים בחיינו? אבל קחו בחשבון דבר שאולי לא חשבתם עליו: דאגה ותסכול ופחד במצבים קשים הם רגשות בריאים שעוזרים לנו להיזהר ממשגים, להימנע מכישלונות ולתקן טעויות.

תחשבו שלא הייתם דואגים משום דבר. מה היה גורם לכם להתאמץ ולבצע את המשימות שלכם בצורה הטובה ביותר? ומה היה מונע מכם לעשות דברים שמכעיסים אנשים אחרים? או תחשבו שלא הייתם מרגישים שום תסכול. מה היה מניע אתכם להשתפר יותר וללמוד יותר ולהתאמץ יותר כדי להצליח?

אתם משתדלים להגיע לעבודה בזמן לא בגלל מוסר עבודה גבוה, אלא בגלל דאגה בריאה לאבד את מקום העבודה שלכם או את הסיכוי להתקדם אם תאחרו. אז בשום אופן לא מגיע לשומרים הנאמנים ביותר שלנו היחס הרע שאנחנו נותנים להם, ואנחנו לא עושים אתם צדק עם הכינוי "רגשות שליליים" שהדבקנו להם.

רגשות שליליים אינם דבר רע

אז מה, אין לנו בכלל רגשות שליליים? דווקא יש ויש, ואפילו רגשות שליליים מאוד. אבל פחד ודאגה ותסכול לא נמצאים ביניהם. רגשות שליליים הם אותם מצבי נפש שמשבשים את חיינו בלי להביא לנו שום תועלת.

דאגה לעבודתכם למשל היא לא הרגשה נעימה אבל היא ממריצה אתכם להשתדל יותר ולכן היא רגש בריא, ואילו חרדה מפני איבוד העבודה יכולה להפוך אתכם לאובססיביים, ולגרום לכם להקדיש יותר מדי שעות בעבודה על חשבון דברים חשובים אחרים בחייכם, ולכן חרדה גורמת לכם נזק והיא רגש שלילי.

או למשל אכזבה מהתרחקות של בן זוגכם היא רגש לא נעים, אבל היא יכלה להניע אתכם לשנות את ההתנהגות שלכם שבגללה הוא מתרחק, ולכן היא רגש בריא, ואילו כעס כלפיו בגלל ההתרחקות שלו ימנע מכם לבדוק מה בהתנהגות שלכם גורם לו להתרחק ואז ההתרחקות רק תגבר, ולכן כעס גורם לכם נזק והוא רגש שלילי.

מה הבעיה העיקרית כאן? שרגש שלילי קשה מאוד להפסיק. למשל חרדות, למשל דיכאון, למשל התפרצות זעם. לכן אין טעם להילחם בהם. הדרך הנכונה היא למנוע את התעוררותם לפני שהם מתעוררים. ואת זה אנחנו יכולים לעשות על ידי התיידדות עם הרגשות הבריאים, להעריך אותם ולהישאר אתם.

אז אל תנסו להילחם ברגשות בריאים של פחד או אכזבה או תסכול. הישארו אתם. הם לא נעימים אבל הם מועילים. ואז העסיקו את עצמכם בחיפוש התועלת שהם מציעים לכם. איך הם גורמים לכם להיות זהירים יותר? אחראיים יותר? מרוכזים יותר? והעיסוק הזה של ניסיון להבין את המסר שלהם ימנע הידרדרות לרגשות לא בריאים.

אז למדו את עצמכם להעריך רגשות בריאים כי הם באו אליכם כדי לעזור לכם: אכזבה תגרום לכם לשאול את עצמכם מה אתם יכולים לעשות טוב יותר, דאגה תגרום לכם לשמור טוב יותר על הדברים החשובים לכם, ועצב יגרום לכם לחפש דרכים לשפר את פני הדברים.

תזכרו שבזמנים קשים זה לא טבעי ולא נכון להרגיש שלוות נפש או שמחה, זה טבעי ונכון לדאוג ולחשוש ולהרגיש תסכול, כי אלה המנועים שלכם לתיקון וריפוי. יחד עם זה, דיכאון וחרדה והתקפי זעם הם החולי של נפשנו והאויב של שמחת החיים שלנו.

אז אל תרשו לעצב להפוך לדיכאון, לדאגה להפוך לחרדה ולאכזבה להפוך להתקף זעם, כי הרגשות האלה הם בסך הכל מוטציה חולנית מאוד של רגשות בריאים מאוד.

שיחת וידיאו אישית על רגשות שליליים

מדריכים לעזרה ראשונה

מלכודת האהבה לגבר נשוי

“הוא אוהב אותי יותר מאשר אותה”, כך מרגישות המוני רווקות שמתאהבות בגבר של אישה אחרת. אבל במשך הזמן הקסם הופך לסיוט הגדול ביותר שלהן, כשמתברר להן שאשתו היא המנה העיקרית שלו.

למדריך המלא >

מה לעשות אם הוא בגד בך

לעזוב אותו, להעניש אותו, לנקום בו עם גבר אחר, אלה שלוש אפשרויות תגובה לאחר בגידה של בן הזוג. אבל יש עוד אפשרות, והיא מוצעת לאלה שלא מוותרות על הסיכוי לחיות באהבה ובאמון עם בן זוגן.

למדריך המלא >

איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה

הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?

למדריך המלא >

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תזכרו שבזמנים קשים זה לא טבעי ולא נכון להרגיש שמחה, זה טבעי ונכון לדאוג ולחשוש ולהרגיש תסכול. אז קבלו את הרגשות האלה בתודה כי הם עוזרים לכם לתקן את הדברים.

לא נעים להרגיש פחד ודאגה ותסכול. מי צריך רגשות שליליים המעיבים על הדברים היפים והמשמחים בחיינו? אבל קחו בחשבון דבר שאולי לא חשבתם עליו: דאגה ותסכול ופחד במצבים קשים הם רגשות בריאים שעוזרים לנו להיזהר ממשגים, להימנע מכישלונות ולתקן טעויות.

תחשבו שלא הייתם דואגים משום דבר. מה היה גורם לכם להתאמץ ולבצע את המשימות שלכם בצורה הטובה ביותר? ומה היה מונע מכם לעשות דברים שמכעיסים אנשים אחרים? או תחשבו שלא הייתם מרגישים שום תסכול. מה היה מניע אתכם להשתפר יותר וללמוד יותר ולהתאמץ יותר כדי להצליח?

אתם משתדלים להגיע לעבודה בזמן לא בגלל מוסר עבודה גבוה, אלא בגלל דאגה בריאה לאבד את מקום העבודה שלכם או את הסיכוי להתקדם אם תאחרו. אז בשום אופן לא מגיע לשומרים הנאמנים ביותר שלנו היחס הרע שאנחנו נותנים להם, ואנחנו לא עושים אתם צדק עם הכינוי "רגשות שליליים" שהדבקנו להם.

רגשות שליליים אינם דבר רע

אז מה, אין לנו בכלל רגשות שליליים? דווקא יש ויש, ואפילו רגשות שליליים מאוד. אבל פחד ודאגה ותסכול לא נמצאים ביניהם. רגשות שליליים הם אותם מצבי נפש שמשבשים את חיינו בלי להביא לנו שום תועלת.

דאגה לעבודתכם למשל היא לא הרגשה נעימה אבל היא ממריצה אתכם להשתדל יותר ולכן היא רגש בריא, ואילו חרדה מפני איבוד העבודה יכולה להפוך אתכם לאובססיביים, ולגרום לכם להקדיש יותר מדי שעות בעבודה על חשבון דברים חשובים אחרים בחייכם, ולכן חרדה גורמת לכם נזק והיא רגש שלילי.

או למשל אכזבה מהתרחקות של בן זוגכם היא רגש לא נעים, אבל היא יכלה להניע אתכם לשנות את ההתנהגות שלכם שבגללה הוא מתרחק, ולכן היא רגש בריא, ואילו כעס כלפיו בגלל ההתרחקות שלו ימנע מכם לבדוק מה בהתנהגות שלכם גורם לו להתרחק ואז ההתרחקות רק תגבר, ולכן כעס גורם לכם נזק והוא רגש שלילי.

מה הבעיה העיקרית כאן? שרגש שלילי קשה מאוד להפסיק. למשל חרדות, למשל דיכאון, למשל התפרצות זעם. לכן אין טעם להילחם בהם. הדרך הנכונה היא למנוע את התעוררותם לפני שהם מתעוררים. ואת זה אנחנו יכולים לעשות על ידי התיידדות עם הרגשות הבריאים, להעריך אותם ולהישאר אתם.

אז אל תנסו להילחם ברגשות בריאים של פחד או אכזבה או תסכול. הישארו אתם. הם לא נעימים אבל הם מועילים. ואז העסיקו את עצמכם בחיפוש התועלת שהם מציעים לכם. איך הם גורמים לכם להיות זהירים יותר? אחראיים יותר? מרוכזים יותר? והעיסוק הזה של ניסיון להבין את המסר שלהם ימנע הידרדרות לרגשות לא בריאים.

אז למדו את עצמכם להעריך רגשות בריאים כי הם באו אליכם כדי לעזור לכם: אכזבה תגרום לכם לשאול את עצמכם מה אתם יכולים לעשות טוב יותר, דאגה תגרום לכם לשמור טוב יותר על הדברים החשובים לכם, ועצב יגרום לכם לחפש דרכים לשפר את פני הדברים.

תזכרו שבזמנים קשים זה לא טבעי ולא נכון להרגיש שלוות נפש או שמחה, זה טבעי ונכון לדאוג ולחשוש ולהרגיש תסכול, כי אלה המנועים שלכם לתיקון וריפוי. יחד עם זה, דיכאון וחרדה והתקפי זעם הם החולי של נפשנו והאויב של שמחת החיים שלנו.

אז אל תרשו לעצב להפוך לדיכאון, לדאגה להפוך לחרדה ולאכזבה להפוך להתקף זעם, כי הרגשות האלה הם בסך הכל מוטציה חולנית מאוד של רגשות בריאים מאוד.

שיחת וידיאו אישית על רגשות שליליים

 

מדריכים לעזרה ראשונה

מלכודת האהבה לגבר נשוי

“הוא אוהב אותי יותר מאשר אותה”, כך מרגישות המוני רווקות שמתאהבות בגבר של אישה אחרת. אבל במשך הזמן הקסם הופך לסיוט הגדול ביותר שלהן, כשמתברר להן שאשתו היא המנה העיקרית שלו.

למדריך המלא >

מה לעשות אם הוא בגד בך

לעזוב אותו, להעניש אותו, לנקום בו עם גבר אחר, אלה שלוש אפשרויות תגובה לאחר בגידה של בן הזוג. אבל יש עוד אפשרות, והיא מוצעת לאלה שלא מוותרות על הסיכוי לחיות באהבה ובאמון עם בן זוגן.

למדריך המלא >

איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה

הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?

למדריך המלא >

אימון זוגי ואישי באינסטגרם

מאמרים אחרונים