אם את בררנית ומתבדלת, עטופה באיכות של פרימדונה ועסוקה ברצף של דרמות, את שייכת כנראה לטיפוס הזה. למדי לגלות שיציבות יכולה להיות מהנה הרבה יותר מסערות.
הדרמטית
שתף
שלח לחבר
אימייל
רוב התינוקות הובאו, כידוע, עטופים בחיתול ארוך על ידי חסידה מעופפת. לא כן החבילה הקטנה שהכילה את "הדרמטית". היא הגיעה ישר מארץ הפלאות, כשידה הקטנה נאחזת בקרן ירח. הייעוד שלה הוא לחיות בשירה, מקור ההשראה שלה הוא הדמיון, החלום שלה הוא להקרין שלום ואהבה, המניע שלה הוא להיות מקורית ומיוחדת.
אף אחת מאתנו אינה רוצה להיות אדם רגיל. כל אחת רוצה להאמין שיש בה משהו מיוחד, מכיוון שבכל אחת מאתנו מקננת "דרמטית" קטנה. אבל אם את מוצאת את עצמך תמיד נראית אחרת או חושבת אחרת או רוצה דבר אחר או מתנהלת בצורה אחרת, הדברים הבאים מכוונים אליך, משום שאת שייכת כנראה לטיפוס "הדרמטית".
"הדרמטית" היא רומנטיקנית של המימוש העצמי. היא מככבת באגדה קסומה שנכתבה במיוחד עבורה. "אני פרפר חופשי", היא אומרת. היא חווה את עולמה הרגשי בעוצמה גדולה. בעוד נשים אחרות מגדלות את ילדיהן, היא עוסקת בהתבוננות עצמית, כותבת שירים ויוצרת אסתטיקה.
היא מבטאת את עצמה בשפה של משמעויות וסמלים שלא תמיד מובנת לסובבים אותה. היא מרגישה דברים לעומק, האינטואיציות שלה הן המצפן שלה, היא חווה את האחדות הקוסמית, היא מחוברת לאנרגיות.
הילה של התבדלות מסתורית אופפת אותה, עם איכות של פרימדונה דרמטית. היא בררנית ומסוגננת, אבל דימוי המעמקים מתאר אותה הכי טוב. היא כמהה למה שאיננו ועורגת למה שחסר. היא רוצה תמיד מה שאין לה, משום שהיא לא רוצה את הדברים שרוצים כולם.
שומרת ההילה
הצורך להיות שונה הוא הדילמה הקיומית של "הדרמטית". כל הזהות העצמית שלה מבוססת על ההרגשה ש"אני לא הם". יותר מכל דבר אחר מפחיד אותה הסיכוי להיות רגילה, ממוצעת, סתמית, בינונית, אחת מ"כל האנשים האלה". היא לא מרגישה שייכת למציאות האפורה, והיא מנסה לרומם אותה על ידי פנטזיות.
הצורך הנואש להיות אחרת הוא תוצאה של פחד מבנליות. היא מרגישה שהיא קיימת רק כשהיא בטוחה שהיא אחרת. ומכיוון שאיש אינו יחיד ומיוחד, והדברים שבהם אנחנו דומים איש לרעהו רבים לאין שיעור מהדברים שבהם אנחנו שונים זה מזה, היא נאלצת לבנות את הזהות העצמית שלה מאשליות.
היא משלה את עצמה שהיא נמדדת על פי סטנדרד שונה, שהיא לא שגרתית, ושבינוניות היא עולמם האפור של המרובעים סביבה ולא שלה. היא בזה להולכי-הרגל של החיים. בעיניה "הם" חסרי צביון אישי וחסרי סימן היכר, והיא נחושה בדעתה לא להיכנס לתוך הדפוסים המוסכמים "שלהם". "אני אדם לא קונבנציונלי", היא אומרת, ועושה הכל כדי שהופעתה ודעותיה וסגנון חייה יוכיחו את זה.
אבל קשה לשמור על ההילה שלא תזוז ממקומה כשצריך לדאוג גם לצרכים הקיומיים. ואכן בתחום זה יש ל"דרמטית" קשיים לעתים קרובות. היא מרגישה זרה בעולם העשייה. "אני אמנית, אני לא יכולה לעבוד במשרד", היא מסבירה מדוע אינה מוצאת את מקומה בעבודה מסודרת.
אם היא חייבת לעסוק בעבודה שגרתית, היא מרגישה לכודה בצבת הארציות הבינונית. "זה פשוט לא אני", היא מסבירה מדוע היא לא מסתדרת עם דרישות העבודה.
היא לא רואה בקריירה רק סידור מעשי. הקריירה שלה חייבת להתאים לצרכיה המיוחדים, וחייבת לאפשר לה להגשים את עצמה.
היא פוחדת שעיסוק שאיננו עונה על צרכיה העמוקים יטביע אותה בתוך האלמוניות של המוני המתפרנסים המרובעים והיציבים. לכן, בתור נושאת חותם האינדיווידואליות, נדמה לה שהיא פטורה מחיים רגילים.
הבעיה היא שרוב המשׂרות מותאמות לחלק "המרובע" של האוכלוסייה. לכן הרבה מהמקצועות "הרגילים" בשוק העבודה פסולים בעיני "הדרמטית". כתוצאה מכך קורים שני דברים: היא מתקשה במקרים רבים לעמוד בהתחייבויות מקצועיות ולהתמודד עם דרישות ביצועיות, והאפשרויות לתרום משהו משמעותי מעצמה מוגבלות מאוד.
מלכת הדרמה בזוגיות
מכיוון ש"הדרמטית" מטפחת כל כך את השונה שבה, היא מותחת גבול ברור בינה ובין אנשים אחרים. המסר שלה ברור: אני משהו אחר. ומסר כזה אינו מאפשר חיבור ושיתוף. זה מסר מרחיק, מפריד ומבדיל, והוא הופך לחומה מפרידה בזוגיות, מכיוון שהוא מדגיש את ההבדל ומטשטש את המשותף. וכך, אשליית המיוחדות יוצרת גבול חד בין "אני" ו"אתה".
כמו כל דבר אחר, גם הזוגיות של "הדרמטית" צריכה להיות שונה ומיוחדת. היא לא רוצה יחסים רגילים. היא רוצה מסתורין, פלא, נס, כישוף. היא רוצה לחן ופיוט. היא רוצה להיות גיבורת רומן. ומכיוון שלא נולד עדיין בן הזוג שיעמוד בקריטריונים האידיאליים שלה, היא רוקמת פנטזיה של המיתוס הנכסף, ומנסה להלביש אותה על בן זוגה.
אבל החיים אינם שירה. החיים הם פרוזה של תשלום חשבונות ובכי תינוק בלילה, של צרכים לא מסופקים וציפיות לא ממומשות, ומהר מאוד היא מגלה לתדהמתה שנסיך האגדות שלה אינו אלא אדם רגיל. היא מתחילה ליצור דרמות כדי לתת ליחסים איכות תיאטרלית. היא עצובה, היא כועסת, היא מנחמת, היא מושיעה, ומצבי רוחה המתחלפים במהירות ובקיצוניות הופכים את היחסים לשבירים כמו מערכת כלי חרסינה. עד למפץ הגדול.
מיד לאחר הפרידה, קסם המרחק שוב פועל עליה, מכיוון שמרחוק כל אחד יכול להיראות כמו מיתוס. היא מודיעה לאקס המורחק שהיא מוכנה לחזור אליה. אבל מקרוב כל אחד הוא רגיל וממוצע, והמיתוס חוזר ומקבל צו פינוי. וכך היא חיה בקונפליקט הפכפך של "רוצה מה שאין" ו"לא רוצה מה שיש".
היא מושכת את בן זוגה לתוך מחזור אין-סופי של אהבה-שנאה. היא מתרחקת כאשר הוא מחפש את קרבתה, ומתקרבת כאשר הוא רוצה להסתלק. כשהוא שם "זה לא זה", כשהוא לא שם "הוא חסר לה", ודפוס החיבור-פירוד אינו מאפשר לה לחוות יציבות. וכך, אשליית המיוחדות היא האויב הגדול של יחסים אינטימיים.
"הדרמטית" המחוברת
רק כשמתקלף הפאתוס, מתגלה הקסם האמיתי של "הדרמטית". היא שוברת את המעגל הסגור סביבה כשהיא תופסת שהיא מגינה למעשה על הילה מדומה, מכיוון שכל אחד מיוחד בדרכו המיוחדת, ולכן היא אינה מיוחדת יותר מהאחרים.
הבנה זו מאפשרת לה לנחות על הקרקע, ולהתחבר למציאות לא רק עם משק כנפיים, אלא גם עם נטיעת שורשים. המימוש העצמי הרומנטי הופך למימוש עצמי מציאותי, והנוצה המעופפת הופכת לאישה המחוברת לחיים.
כל חייה היא חשבה שאם היא תהיה דומה לאחרים היא תימחק. בלי בגד מיוחד, בלי סגנון מיוחד, בלי עיסוק מיוחד, בלי אמונות מיוחדות, בלי סגנון דיבור מיוחד, מי היא בכלל? אבל כשהיא משתחררת מהפחד להיעלם באלמוניות, מתגלה האדם האותנטי שבה.
זוהי נקודת תפנית. ובנקודה זו צפויה ל"דרמטית" המחוברת ההפתעה הגדולה ביותר: היא מגלה שאינדיווידואליות אמיתית אינה דורשת יצירת חיץ בינה ובין אנשים אחרים. להיפך, ככל שהיא מזהה את המשותף לה ולאנשים אחרים, היא מגלה הרבה יותר דרכים לבטא את הייחודיות שלה.
כשהיא מפתחת תחושת שייכות לסביבה היא לא מוחקת את עצמה, אלא היא מוחקת גבולות בינה ובין האחרים. בדרך זו היא מעניקה לעצמה הזדמנות לחוות אחדות בלי לוותר על ייחודיות. ובכך היא מעניקה לעצמה גם הזדמנות להישמע בקול גדול.
היא לומדת שחיבור אמיתי עם העצמי האותנטי שלה מחייב אותה להתחבר עם העולם, לא להפריד את עצמה ממנו. אין אפשרות אחרת. והתחברות עם העולם אינה יכולה להתרחש על ידי הדגשת הדברים השונים.
וכשהיא מבינה שאת עוצמתה האמיתית היא יכולה לשאוב רק מהמעיין המשותף שממנו שותים כולנו, היא משלימה עם העולם ועם עצמה. היא מפסיקה לבוז לאנשים אחרים העוסקים במאבקי הקיום, ומתחילה לראות בכל אחד שותף במסע.
היא מרחיבה את טווח ההתנסויות שהיא מרשה לעצמה, והיא לומדת לומר "כן" למציאות על כל היבטיה. וכשהיא נפתחת לטווח גדול יותר של עשייה, היא מוצאת את דרכה הייחודית לבטא את עצמה לא על ידי בדלנות והתנגדות, אלא דווקא על ידי חיפוש דרכים להעניק לעולם משהו יפה וטוב.
ככל שהיא לומדת לקבל את המציאות, היא יכולה לתעל את יעדיה האישיים למגמות שהסביבה תרוויח מהן, והיא לומדת להכיר את החיבור בין השראה ובין עשייה. כך הופכת "הדרמטית" המחוברת לאמנית של החיים, משום שבכל דבר שהיא עוסקת היא יוצרת משהו קצת אחר, משום שכל רגע אפרורי היא יכולה להפוך למקור של אור, ומשום שהיא יודעת להשתמש ברגשות ליצירת הרמוניה.
זוגות רבים המסיימים אצלי טיפול זוגי קצר בהצלחה, מבקשים ארגז כלים לניהול תקשורת זוגית מקרבת. ארגז כלים שיוכלו לפתוח בעת קונפליקט זוגי, להקשיב וליישם את הטכניקות שנלמדו במהלך הטיפול הזוגי כיצד לעבור מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת. לפניכם השיחה הראשונה מתוך הקורס מעבר מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת. קורס שמאות זוגות צופים ומיישמים אותו מדי יום ושומרים על הזוגיות שלהם כל פעם מחדש.
טיפול זוגי מאמרים חשובים שכדאי לך לקרוא
מלכודת האהבה לגבר נשוי
“הוא אוהב אותי יותר מאשר אותה”, כך מרגישות המוני רווקות שמתאהבות בגבר של אישה אחרת. אבל במשך הזמן הקסם הופך לסיוט הגדול ביותר שלהן, כשמתברר להן שאשתו היא המנה העיקרית שלו.
מה לעשות אם הוא בגד בך
לעזוב אותו, להעניש אותו, לנקום בו עם גבר אחר, אלה שלוש אפשרויות תגובה לאחר בגידה של בן הזוג. אבל יש עוד אפשרות, והיא מוצעת לאלה שלא מוותרות על הסיכוי לחיות באהבה ובאמון עם בן זוגן.
הסיבה הנפוצה לפרידה הזוגית
מהי לדעתכם הסיבה הנפוצה לפרידות הזוגיות? אתם יכולים להיות בטוחים שזה לא מה שאתם חושבים: זה לא בגלל חוסר נאמנות, זה לא בגלל חוסר תקשורת
המתעללים הסמויים: התעללות רגשית במסווה של אהבה
התעללות גלויה היא קשה מאוד, אבל לפחות אנחנו יודעים עם מה אנחנו מתמודדים. התעללות סמויה מוסווית היטב, ולכן היא הרבה יותר מכאיבה. בחרנו עבורכם דוגמאות בולטות כדי שתראו אם אתם קרבנות למתעלל סמוי.
איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה
הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?
אהבה אובססיבית ואיך להשתחרר ממנה
מתי יש בצד אחד מישהו חולה באהבה אובססיבית? כשבצד השני יש מישהו שהוא לא מושג באיזושהי צורה. אולי הוא נשוי, ואולי הוא בלתי נגיש מבחינה רגשית, אבל זה לא משנה, כי התאהבות באדם לא מושג מבטיחה שיגעון.
אימון זוגי ואישי באינסטגרם
מאמרים אחרונים
צרו קשר
זוגיות גברים ונשים וכל מה שביניהם
סרטוני וידאו על תקשורת זוגית
מדורי המאמרים
חפשו מאמרים:
לדוגמה: תקשורת זוגית, בגידה של בן זוג...
סרטוני וידאו: ללמוד לחיות בחוכמה
הרשמה לניוזלטר
הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:
צרו קשר
הדרמטית
אם את בררנית ומתבדלת, עטופה באיכות של פרימדונה ועסוקה ברצף של דרמות, את שייכת כנראה לטיפוס הזה. למדי לגלות שיציבות יכולה להיות מהנה הרבה יותר מסערות.
רוב התינוקות הובאו, כידוע, עטופים בחיתול ארוך על ידי חסידה מעופפת. לא כן החבילה הקטנה שהכילה את "הדרמטית". היא הגיעה ישר מארץ הפלאות, כשידה הקטנה נאחזת בקרן ירח. הייעוד שלה הוא לחיות בשירה, מקור ההשראה שלה הוא הדמיון, החלום שלה הוא להקרין שלום ואהבה, המניע שלה הוא להיות מקורית ומיוחדת.
אף אחת מאתנו אינה רוצה להיות אדם רגיל. כל אחת רוצה להאמין שיש בה משהו מיוחד, מכיוון שבכל אחת מאתנו מקננת "דרמטית" קטנה. אבל אם את מוצאת את עצמך תמיד נראית אחרת או חושבת אחרת או רוצה דבר אחר או מתנהלת בצורה אחרת, הדברים הבאים מכוונים אליך, משום שאת שייכת כנראה לטיפוס "הדרמטית".
"הדרמטית" היא רומנטיקנית של המימוש העצמי. היא מככבת באגדה קסומה שנכתבה במיוחד עבורה. "אני פרפר חופשי", היא אומרת. היא חווה את עולמה הרגשי בעוצמה גדולה. בעוד נשים אחרות מגדלות את ילדיהן, היא עוסקת בהתבוננות עצמית, כותבת שירים ויוצרת אסתטיקה.
היא מבטאת את עצמה בשפה של משמעויות וסמלים שלא תמיד מובנת לסובבים אותה. היא מרגישה דברים לעומק, האינטואיציות שלה הן המצפן שלה, היא חווה את האחדות הקוסמית, היא מחוברת לאנרגיות.
הילה של התבדלות מסתורית אופפת אותה, עם איכות של פרימדונה דרמטית. היא בררנית ומסוגננת, אבל דימוי המעמקים מתאר אותה הכי טוב. היא כמהה למה שאיננו ועורגת למה שחסר. היא רוצה תמיד מה שאין לה, משום שהיא לא רוצה את הדברים שרוצים כולם.
שומרת ההילה
הצורך להיות שונה הוא הדילמה הקיומית של "הדרמטית". כל הזהות העצמית שלה מבוססת על ההרגשה ש"אני לא הם". יותר מכל דבר אחר מפחיד אותה הסיכוי להיות רגילה, ממוצעת, סתמית, בינונית, אחת מ"כל האנשים האלה". היא לא מרגישה שייכת למציאות האפורה, והיא מנסה לרומם אותה על ידי פנטזיות.
הצורך הנואש להיות אחרת הוא תוצאה של פחד מבנליות. היא מרגישה שהיא קיימת רק כשהיא בטוחה שהיא אחרת. ומכיוון שאיש אינו יחיד ומיוחד, והדברים שבהם אנחנו דומים איש לרעהו רבים לאין שיעור מהדברים שבהם אנחנו שונים זה מזה, היא נאלצת לבנות את הזהות העצמית שלה מאשליות.
היא משלה את עצמה שהיא נמדדת על פי סטנדרד שונה, שהיא לא שגרתית, ושבינוניות היא עולמם האפור של המרובעים סביבה ולא שלה. היא בזה להולכי-הרגל של החיים. בעיניה "הם" חסרי צביון אישי וחסרי סימן היכר, והיא נחושה בדעתה לא להיכנס לתוך הדפוסים המוסכמים "שלהם". "אני אדם לא קונבנציונלי", היא אומרת, ועושה הכל כדי שהופעתה ודעותיה וסגנון חייה יוכיחו את זה.
אבל קשה לשמור על ההילה שלא תזוז ממקומה כשצריך לדאוג גם לצרכים הקיומיים. ואכן בתחום זה יש ל"דרמטית" קשיים לעתים קרובות. היא מרגישה זרה בעולם העשייה. "אני אמנית, אני לא יכולה לעבוד במשרד", היא מסבירה מדוע אינה מוצאת את מקומה בעבודה מסודרת.
אם היא חייבת לעסוק בעבודה שגרתית, היא מרגישה לכודה בצבת הארציות הבינונית. "זה פשוט לא אני", היא מסבירה מדוע היא לא מסתדרת עם דרישות העבודה.
היא לא רואה בקריירה רק סידור מעשי. הקריירה שלה חייבת להתאים לצרכיה המיוחדים, וחייבת לאפשר לה להגשים את עצמה.
היא פוחדת שעיסוק שאיננו עונה על צרכיה העמוקים יטביע אותה בתוך האלמוניות של המוני המתפרנסים המרובעים והיציבים. לכן, בתור נושאת חותם האינדיווידואליות, נדמה לה שהיא פטורה מחיים רגילים.
הבעיה היא שרוב המשׂרות מותאמות לחלק "המרובע" של האוכלוסייה. לכן הרבה מהמקצועות "הרגילים" בשוק העבודה פסולים בעיני "הדרמטית". כתוצאה מכך קורים שני דברים: היא מתקשה במקרים רבים לעמוד בהתחייבויות מקצועיות ולהתמודד עם דרישות ביצועיות, והאפשרויות לתרום משהו משמעותי מעצמה מוגבלות מאוד.
מלכת הדרמה בזוגיות
מכיוון ש"הדרמטית" מטפחת כל כך את השונה שבה, היא מותחת גבול ברור בינה ובין אנשים אחרים. המסר שלה ברור: אני משהו אחר. ומסר כזה אינו מאפשר חיבור ושיתוף. זה מסר מרחיק, מפריד ומבדיל, והוא הופך לחומה מפרידה בזוגיות, מכיוון שהוא מדגיש את ההבדל ומטשטש את המשותף. וכך, אשליית המיוחדות יוצרת גבול חד בין "אני" ו"אתה".
כמו כל דבר אחר, גם הזוגיות של "הדרמטית" צריכה להיות שונה ומיוחדת. היא לא רוצה יחסים רגילים. היא רוצה מסתורין, פלא, נס, כישוף. היא רוצה לחן ופיוט. היא רוצה להיות גיבורת רומן. ומכיוון שלא נולד עדיין בן הזוג שיעמוד בקריטריונים האידיאליים שלה, היא רוקמת פנטזיה של המיתוס הנכסף, ומנסה להלביש אותה על בן זוגה.
אבל החיים אינם שירה. החיים הם פרוזה של תשלום חשבונות ובכי תינוק בלילה, של צרכים לא מסופקים וציפיות לא ממומשות, ומהר מאוד היא מגלה לתדהמתה שנסיך האגדות שלה אינו אלא אדם רגיל. היא מתחילה ליצור דרמות כדי לתת ליחסים איכות תיאטרלית. היא עצובה, היא כועסת, היא מנחמת, היא מושיעה, ומצבי רוחה המתחלפים במהירות ובקיצוניות הופכים את היחסים לשבירים כמו מערכת כלי חרסינה. עד למפץ הגדול.
מיד לאחר הפרידה, קסם המרחק שוב פועל עליה, מכיוון שמרחוק כל אחד יכול להיראות כמו מיתוס. היא מודיעה לאקס המורחק שהיא מוכנה לחזור אליה. אבל מקרוב כל אחד הוא רגיל וממוצע, והמיתוס חוזר ומקבל צו פינוי. וכך היא חיה בקונפליקט הפכפך של "רוצה מה שאין" ו"לא רוצה מה שיש".
היא מושכת את בן זוגה לתוך מחזור אין-סופי של אהבה-שנאה. היא מתרחקת כאשר הוא מחפש את קרבתה, ומתקרבת כאשר הוא רוצה להסתלק. כשהוא שם "זה לא זה", כשהוא לא שם "הוא חסר לה", ודפוס החיבור-פירוד אינו מאפשר לה לחוות יציבות. וכך, אשליית המיוחדות היא האויב הגדול של יחסים אינטימיים.
"הדרמטית" המחוברת
רק כשמתקלף הפאתוס, מתגלה הקסם האמיתי של "הדרמטית". היא שוברת את המעגל הסגור סביבה כשהיא תופסת שהיא מגינה למעשה על הילה מדומה, מכיוון שכל אחד מיוחד בדרכו המיוחדת, ולכן היא אינה מיוחדת יותר מהאחרים.
הבנה זו מאפשרת לה לנחות על הקרקע, ולהתחבר למציאות לא רק עם משק כנפיים, אלא גם עם נטיעת שורשים. המימוש העצמי הרומנטי הופך למימוש עצמי מציאותי, והנוצה המעופפת הופכת לאישה המחוברת לחיים.
כל חייה היא חשבה שאם היא תהיה דומה לאחרים היא תימחק. בלי בגד מיוחד, בלי סגנון מיוחד, בלי עיסוק מיוחד, בלי אמונות מיוחדות, בלי סגנון דיבור מיוחד, מי היא בכלל? אבל כשהיא משתחררת מהפחד להיעלם באלמוניות, מתגלה האדם האותנטי שבה.
זוהי נקודת תפנית. ובנקודה זו צפויה ל"דרמטית" המחוברת ההפתעה הגדולה ביותר: היא מגלה שאינדיווידואליות אמיתית אינה דורשת יצירת חיץ בינה ובין אנשים אחרים. להיפך, ככל שהיא מזהה את המשותף לה ולאנשים אחרים, היא מגלה הרבה יותר דרכים לבטא את הייחודיות שלה.
כשהיא מפתחת תחושת שייכות לסביבה היא לא מוחקת את עצמה, אלא היא מוחקת גבולות בינה ובין האחרים. בדרך זו היא מעניקה לעצמה הזדמנות לחוות אחדות בלי לוותר על ייחודיות. ובכך היא מעניקה לעצמה גם הזדמנות להישמע בקול גדול.
היא לומדת שחיבור אמיתי עם העצמי האותנטי שלה מחייב אותה להתחבר עם העולם, לא להפריד את עצמה ממנו. אין אפשרות אחרת. והתחברות עם העולם אינה יכולה להתרחש על ידי הדגשת הדברים השונים.
וכשהיא מבינה שאת עוצמתה האמיתית היא יכולה לשאוב רק מהמעיין המשותף שממנו שותים כולנו, היא משלימה עם העולם ועם עצמה. היא מפסיקה לבוז לאנשים אחרים העוסקים במאבקי הקיום, ומתחילה לראות בכל אחד שותף במסע.
היא מרחיבה את טווח ההתנסויות שהיא מרשה לעצמה, והיא לומדת לומר "כן" למציאות על כל היבטיה. וכשהיא נפתחת לטווח גדול יותר של עשייה, היא מוצאת את דרכה הייחודית לבטא את עצמה לא על ידי בדלנות והתנגדות, אלא דווקא על ידי חיפוש דרכים להעניק לעולם משהו יפה וטוב.
ככל שהיא לומדת לקבל את המציאות, היא יכולה לתעל את יעדיה האישיים למגמות שהסביבה תרוויח מהן, והיא לומדת להכיר את החיבור בין השראה ובין עשייה. כך הופכת "הדרמטית" המחוברת לאמנית של החיים, משום שבכל דבר שהיא עוסקת היא יוצרת משהו קצת אחר, משום שכל רגע אפרורי היא יכולה להפוך למקור של אור, ומשום שהיא יודעת להשתמש ברגשות ליצירת הרמוניה.
זוגות רבים המסיימים אצלי טיפול זוגי קצר בהצלחה, מבקשים ארגז כלים לניהול תקשורת זוגית מקרבת. ארגז כלים שיוכלו לפתוח בעת קונפליקט זוגי, להקשיב וליישם את הטכניקות שנלמדו במהלך הטיפול הזוגי כיצד לעבור מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת. לפניכם השיחה הראשונה מתוך הקורס מעבר מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת. קורס שמאות זוגות צופים ומיישמים אותו מדי יום ושומרים על הזוגיות שלהם כל פעם מחדש.
טיפול זוגי מאמרים חשובים שכדאי לך לקרוא
מלכודת האהבה לגבר נשוי
“הוא אוהב אותי יותר מאשר אותה”, כך מרגישות המוני רווקות שמתאהבות בגבר של אישה אחרת. אבל במשך הזמן הקסם הופך לסיוט הגדול ביותר שלהן, כשמתברר להן שאשתו היא המנה העיקרית שלו.
מה לעשות אם הוא בגד בך
לעזוב אותו, להעניש אותו, לנקום בו עם גבר אחר, אלה שלוש אפשרויות תגובה לאחר בגידה של בן הזוג. אבל יש עוד אפשרות, והיא מוצעת לאלה שלא מוותרות על הסיכוי לחיות באהבה ובאמון עם בן זוגן.
הסיבה הנפוצה לפרידה הזוגית
מהי לדעתכם הסיבה הנפוצה לפרידות הזוגיות? אתם יכולים להיות בטוחים שזה לא מה שאתם חושבים: זה לא בגלל חוסר נאמנות, זה לא בגלל חוסר תקשורת
המתעללים הסמויים: התעללות רגשית במסווה של אהבה
התעללות גלויה היא קשה מאוד, אבל לפחות אנחנו יודעים עם מה אנחנו מתמודדים. התעללות סמויה מוסווית היטב, ולכן היא הרבה יותר מכאיבה. בחרנו עבורכם דוגמאות בולטות כדי שתראו אם אתם קרבנות למתעלל סמוי.
איך לשקם אמון שנפגע לאחר בגידה
הוא הסתכל לי בעיניים ושיקר במצח נחושה. הוא חיבק אותי וחשב על מישהי אחרת. הוא השאיר אותי לבד עם הילדים וכל תפקידי הבית בזמן שהוא בילה בנעימים בזרועותיה של אישה אחרת. איך אוכל לסלוח לו? איך אוכל להאמין שהוא לא יעשה לי את זה פעם נוספת?
אהבה אובססיבית ואיך להשתחרר ממנה
מתי יש בצד אחד מישהו חולה באהבה אובססיבית? כשבצד השני יש מישהו שהוא לא מושג באיזושהי צורה. אולי הוא נשוי, ואולי הוא בלתי נגיש מבחינה רגשית, אבל זה לא משנה, כי התאהבות באדם לא מושג מבטיחה שיגעון.
אימון זוגי ואישי באינסטגרם
מאמרים אחרונים
צרו קשר
זוגיות גברים ונשים וכל מה שביניהם
סרטוני וידאו על תקשורת זוגית
מדורי המאמרים
חפשו מאמרים:
לדוגמה: תקשורת זוגית, בגידה של בן זוג...
סרטוני וידאו: ללמוד לחיות בחוכמה
הרשמה לניוזלטר
הרשמו עכשיו לניוזלטר של ד"ר צביה גרנות וקבלו מדי בוקר מאמר מטלטל:
צרו קשר
אחת מהבקשות הנפוצות ביותר העולות במהלך טיפול זוגי, היא ארגז כלים לתקשורת זוגית מקרבת. ארגז כלים שנפתח אותו בקונפליקט זוגי , נקשיב וניישם כיצד לעבור מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת. לפניכם השיחה הראשונה מתוך הקורס מעבר מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת. קורס שמאות זוגות משתמשים בו מדי יום ומצילים את הזוגיות שלהם כל פעם מחדש.